Beograđani razočarani javnim prevozom

Beograđani razočarani javnim prevozom

Najveća muka Beograđana koji koriste javni prevoz nastaje kada poslednji polazak na liniji prema rasporedu ne bude ostvaren. Ostavljeni usred noći, građani su tada primorani da se snalaze kako znaju da bi se vratili svojim domovima.

 Foto: Shutterstock

To je bio slučaj i minulog vikenda, kada su bez poslednjeg autobusa ostali sugrađani koji koriste linije 23, 52, 53, 59 i 502.

Svi koji su u subotu uveče čekali poslednji polazak na ovim linijama ostali su bez prevoza! Autobusa nije bilo, a na početnoj stanici na Zelenom vencu niko od otpravnika se nije pojavio da im objasni zašto vozila nema. Stotine ljudi čekalo je uzalud, nadajući se da će se željeni prevoz najzad pojaviti.

U Sekretarijatu za javni prevoz navode da je zbog sudara putničkog vozila i autobusa javnog prevoza u Ulici patrijarha Joanikija bila blokirana trasa linija koje tuda saobraćaju.

- Ovakve situacije su retke, ali se, nažalost, ipak dešavaju. Izvinjavamo se svim putnicima zbog neprijatnosti koju su doživeli. Uzroci izostanaka i kašnjenja polazaka su najčešće kvar vozila, zagušenje saobraćaja duž trasa linija, saobraćajne nezgode, a posebno nepropisno parkirana vozila, koja često prave probleme u saobraćanju vozila javnog prevoza - kažu u Sekretarijatu.

Ipak, putnici su saglasni u jednom - bezobrazluk je da se poslednji polazak ne održi, a obaveza prevoznika mora da bude da i u slučaju kvara, zastoja ili nečeg trećeg pošalje zamensko vozilo, kako ljudi ne bi stajali usred noći na ulici.

- Mnogi od nas nemaju novac za taksi ili nekoga ko bi došao automobilom - priča Sandra S., koja je u subotu ostala bez prevoza.

U Sekretarijatu napominju da je prevoznik dužan da u slučaju kvara vozila obezbedi rezervno u najkraćem roku.

- Sekretarijat za javni prevoz svakodnevno obrađuje podatake o realizaciji polazaka, koji se zatim koriste za izradu mesečnog obračuna po kome se plaća prevoznicima. Za vožnje koje u toku dana nisu ostvarene prevoznicima se ne plaća, odnosno one ne ulaze u obračun - navode u Sekretarijatu.

Neostvarenje pojedinih polazaka u toku dana na linijama javnog prevoza građani bi trebalo da prijavljuju dežurnoj saobraćajnoj inspekciji koja jedina ima nadležnost pisanja mandatnih kazni prevoznicima. Beograđani bi tada trebalo da pozovu broj 011 3227 000, i da posle snimljene poruke odaberu opciju razgovora sa operaterom Beokom servisa i njemu prijave izostanak vozila.

Zatvoreno za komentare.