Postoje 9 vitalnih razlika - da li ste lider ili menadžer?

Postoje 9 vitalnih razlika – da li ste lider ili menadžer?

Kada dobijete unapređenje i treba da vodite, na primer, tim koji čini nekoliko ljudi – ne postajete automatski lider. Postoje veoma važne razlike između lidera i menadžera.

Foto: Shutterstock

Ovo su devet najvažnijih.

Lideri stvaraju viziju, a menadžeri ciljeve

Lideri kreiraju sliku onoga što ih inspiriše i podrstiču druge ljude da tu njihovu viziju sprovedu u realnost. Aktiviraju ljude da postanu deo nečeg velikog. Oni znaju da timovi koji dobro funkcionišu mogu da postignu mnogo više od pojedinaca koji rade samostalno.

Menadžeri se fokusiraju na postavljanje, merenje i postizanje ciljeva. Kontrolišu situaciju kako bi ispunili ili premašili svoje ciljeve.

Lideri vole i prihvataju promene, menadžeri održavaju status quo

Inovacija je mantra lidera. Oni prihvataju promene i znaju da, čak iako stvari funkcionišu, postoji bolji put ka napred.

Menadžeri se pridržavaju onoga što dobro funkcioniše, usavršavajući strukturu i procese kako bi bili bolji.

Lideri su jedinstveni, menadžeri kopiraju druge

Lideri su autentični. Svesni su sebe i aktivno rade na izgradnji svog jedinstvenog ličnog brenda. Osećaju se dobro u svojoj koži i spremni su da se ističu u odnosu na ostale.

Menadžeri usvajaju modele ponašanja od drugih i oponašaju ih, umesto da ih definišu.

Foto: Shutterstock

Lideri rizikuju, menadžeri kontrolišu rizik

Lideri su spremi da isprobaju nove stvari po cenu da izgube. Znaju da je neuspeh često korak na putu ka uspehu.

Menadžeri rade na tome da smanje rizik. Oni teže ka tome da izbegnu ili kontrolišu probleme, umesto da ih prihvate.

Lideri rade na duge stane, menadžeri postavljaju kratkoročne ciljeve

Lideri su odlučni u svojim namerama. Ono što kažu to i urade, postavljaju dugoročne ciljeve i ostaju motivisani, bez obzira na nagrade.

Menadžeri rade na kratkoročnim ciljevima, tražeći redovnija priznanja za postignut uspeh.

Lideri “rastu” usvajajući nove veštine, menadžeri se oslanjaju na postojeće

Lideri su svesni toga da, ako ne uče nove veštine – zaostaju za drugima. Oni su znatiželjni i trude se da ostanu broj jedan u svetu koji se stalno menja. Uvek su u potrazi za ljudima i informacijama koji će proširiti njihovo znanje.

Menadžeri često naglašavaju svoje uspehe, šta je ono što ih je dovelo do pozicije na kojoj su, usavršavajući već postojeće i dokazane veštine.

Foto: Shutterstock

Lideri grade odnose, menadžeri sisteme i procese

Lideri se fokusiraju na ljude – na stejkholdere na koje treba da utiču kako bi ostvarili svoju viziju. Oni znaju ko su stejkholderi i provode većinu vremena sa njima. Lojalnost i poverenje grade doslednošću i ispunjavanjem svojih obećanja.

Menadžeri se fokusiraju na strukture koje su im neophodne za postavljanje i postizanje ciljeva. Rade sa pojedincima, kako bi postigli željeni rezultat.

Lideri uče od zaposlenih, menadžeri im naređuju

Lideri znaju da ljudi koji rade za njih imaju odgovore na neka pitanja ili su u mogućnosti da ih pronađu. Svoje ljude smatraju kompetentnima, cene i veruju u njihov potencijal. Odupiru se iskušenju da svom timu govore šta i kako treba da rade.

Menadžeri dodeljuju zadatke i daju smernice timu kako te zadatke da izvrše.

Lideri imaju ljude koji im se dive, menadžeri imaju zaposlene

Lideri imaju “fanove”, odnosno ljude koji im pomažu da igrade svoj brend i postignu ciljeve. Ti fanovi podižu kredibilitet lidera.

Menadžeri imaju radnike koji slede uputstva i nastoje da udovolje svom šefu.

Da li si ti lider ili menadžer?

Zatvoreno za komentare.