Put do brzog i bezbednog automobila nije bio lak. Od prvog napravljenog modela, do današnjeg izgleda, bilo je puno modela i raznih idejnih rešenja. Kao uostalom i kod telefona, aviona, motocikla, robota, televizora... Evo kako su izgledali na samom početku.
Photo: wikipedia
Izgledom više podseća na ručni mlin za kafu, a i čisto sumnjamo da iko od vas može da zamisli sebe kako ovoliku grdosiju stavlja u daljinski upravljač.
Photo: wikipedia
Bio je na tri točka i više je ličio na kočije. Nismo baš sigurni, ali verujemo da je vozač baš dobro morao da se pomuči prilikom okretanja volana.
Photo: wikipedia
Od Dedala i Ikara, čovek se stalno trudio da oseti kako je to slobodno leteti poput ptice. Zalaganjem braće Rajt, taj san je ispunjen.
Photo: wikipedia
Verovatno su u to vreme umesto "pukla mi je guma" govorili "polomila mi se guma". Sve u svemu, veoma zanimljiv dizajn, zar ne?
Photo: wikipedia
Antena, dugmići, veoma mali displej, pristojna težina. Današnji tinejdžeri verovatno u čudu gledaju na prvi primerak mobilnog telefona.
Photo: wikipedia
Prvo je bio bicikl, pa motocikl. Sličan dizajn, ali sedište je bilo nešto više nalik sedlu za konje. Ipak, najveći utisak ostavljaju volan i sirena.
Photo: wikipedia
Za prvog robota uopšte nije loše izgledao. Ipak, kakve su mu bile funkcije i da li je mogao da popije kafu, to već ne znamo.
Photo: wikipedia
Zamislite da morate da okrećete kurblu, ili da se derete u mikrofon, pa da potom uzimate treći deo telefona koji služi kao slušalica, a da sve vreme aspolutno ništa ne čujete sagovornika? Prilično naporno je bilo u početku, dok danas komuniciramo čak i preko ručnih satova.
Photo: wikipedia
Do pojave kompjutera i interneta, pored radio aparata jedno od retkih uređaja za razonodu i informisanje. U početku je imao veoma mali crnobeli ekran i svega par kanala. Kada pogledamo današnje televizore koji su često široki po svega par milimetara, ovaj "deda" televizor je poprilično popunjen.