U doba praznika svi smo mnogo skloniji impulsivnom trošenju. Jedno istraživanje od pre nekoliko godina pokazalo je da božićna muzika u šoping molovima utiče na količinu novca koju posetioci potroše.
Foto: Shutterstock
Novogodišnja sniženja, šarenilo, euforija, sve to doprinosi da se mnogo lakše latimo novčanika i potrošimo više nego što smo planirali. I to je u redu, ne moramo uvek biti štedljivi, ali je važno da odluke ne budu ishitrene i da na kraju kući ponesemo ono što je apsolutno beskorisno za nas.
Zato razmišljajte trezveno i ne zalećite se.
Akcije "jedan kupiš, drugi gratis"
Dok u glavi preračunavate koliko ćete uštedeti, zapitajte se dve stvari – najpre da li su vam zaista potrebna dva proizvoda, a zatim da li ste ga već koristili i da li vam se dopao.
Najčešće se ljudi kada vide ovakve akcije zalete jer osećaju da je reč o velikoj uštedi, zato dobro razmislite da li vam taj proizvod uopšte treba.
Foto: Shutterstock
Kupovina odeće koja bitno odskače od vašeg stila
Za vreme većih sniženja često se dešava da zbog toga što je neki komad odeće snižen 70% posto, ljudi odluče da ga kupe iako se nikako ne uklapa u njihov stil.
Sa idejom da je reč o zaista dobroj kupovini, zalete se, uvereni da će nekako iskombinovati kupljenu odeću. Najčešće se prevare, a garderoba koju su kupili ostane večno da čami u ormanu.
Brza odluka
Uočili ste nešto što vam se dopada i želite da kupite? Zamolite prodavce da vam sačuvaju na jedan sat, a vi za to vremen obiđite još radnjji, popijte kafu, prošetajte.
Nakon toga, ukoliko još uvek budete zainteresovani za željeni predmet, vratite se po njega. Ova taktika će omogućiti da odložite ishitrenu reakciju i date sebi vremena da razmislite.