Večita dilema da li su bolji vozači muškarci ili žene - evo šta pokazuje statistika, a šta praksa

Večita dilema da li su bolji vozači muškarci ili žene – evo šta pokazuje statistika, a šta praksa

Iako i dalje vladaju predrasude o ženi za volanom, statistika pokazuje da su u mnogim segmentima ženski i muški vozači sve jednakiji, čak i kada je reč o vožnji u pijanom stanju.

Foto: Shutterstock

Žene su osvojile visoke pozicije u različitim oblastima koje su tradicionalno „muške“.

Iako pokušavaju da razbiju stereotipe i pokažu da ne postoje tzv. muški poslovi, te da su podjednako sposobne da se bave bilo čim, u društvu i dalje vladaju porblematični narativi i predstave kao što je „žene za volanom“.

I dalje od svakog drugog muškog vozača možete čuti: „Žena, znao sam!“ ili „Ko joj dade volan“....

Istovremeno je sve više žena aktivnia vozača i vlasnica automobila, ali procenatualno ih je i dalje mali u odnosu na muškarce.

Čak 71 odsto odraslih muškaraca nasuprot 35 odsto odraslih žena poseduje vozačku dozvolu B kategorije, a tpostoji razlike i u procentu muškaraca i žena koji poseduju automobile, pokazala je studija Rodna ravnopravnost u saobraćaju u Srbiji Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture iz 2020. godine.

A kakva je statistika kada je reč o saobraćajnim prekršajima?

Foto: Shutterstock

I ona pokazuje da se ni u tome žene ne razlikuju od muškaraca. Posebno kada je reč o vožnji u alkoholisanom satnju.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za RTS da statistika pokazuje da je tek svaka 14. žrtva u saobraćaju žena za volanom.

Žene su mnogo savesniji vozači, međutim, primećeno je da nije retkost u poslednje vreme da se za volanom zatiču i žene koje imaju alkohol u krvi ili su čak pod dejstvom narkotika, kaže Okanović.

Iako vlada mišljenje da su žene oprezniji vozači od muškaraca, sve ih je više za volanom u alkoholisanom stanju ili pod uticajem narkotika, naročito u noćnim satima, a sve je više njih koje voze rizično.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za RTS da se, ako se pogleda statistika, može videti da je tek svaka 14. žrtva u saobraćaju žena za volanom.

Žene su generalno mnogo savesniji i bezbedniji vozači, međutim primećeno je da nije retkost u poslednje vreme da se za volanom zatiču pripadnice lepšeg pola sa alkoholom u krvi ili čak i pod dejstvom narkotika – naveo je Okanović.

Prema njegovim rečima, vozači velikih i skupih automobila koriste činjenicu da ostali vozači zaziru od njih, pa na to nisu imune ni žene, međutim nije to samo njihova specifičnost da se bahate u skupim automobilima.

Foto: Shutterstock

– Ja mislim da nisu svi u luksuznim automobilima bahati, već oni lakše upadaju u oko. Međutim, žene jesu i savesniji i bezbedniji – vozači  podvukao je Okanović.

Govoreći o ženskoj psihologiji za volanom, istakao je da muškarci voze bahato da bi se dokazali, dok žene imaju svoj cilj i zato voze bahato.

Često se dešava, ističe, da na pešačkom prelazu majkama sa detetom pre stane muškarac nego žena u kolima.

– Imamo primere bahatog ponašanja i kod jednih i kod drugih, ali žene su svakako savesnije – napomenuo je Okanović.

Komentarišući pojavu da su se na drušvenim mrežama pojavile grupe koje obaveštavaju gde se nalazi saobraćajna policija, rekao je da nije problem što vozači znaju gde se nalazi policija, već što znaju gde se ne nalazi i tamo se dešavaju najteže saobraćajne nesreće i tamo se vozači ponašaju nesavesno.

Prema njegovom mišljenju neophodno je omasovljavanje video-nadzora.

– Protekle godine najmanje poginulih je na teritoriji Beograda od kada se vodi statistika. Još nisu urađene analize zašto je tako, ali neke pretpostavke govore u prilog tome da je upravo stavljanje masovnog video-nadzora doprinelo tome – naveo je Okanović.

Apelovao je na roditelje da daju dobar primer svojoj deci kako se treba ponašati u saobraćaju.

Zatvoreno za komentare.