Šta zapravo znači krenuti od nule - pogledajte kako su izgledali počeci najvećih svetskih kompanija

Šta zapravo znači krenuti od nule – pogledajte kako su izgledali počeci najvećih svetskih kompanija

Bez obzira na to koliko je nečiji biznis uspešan i poznat širom sveta, svi oni morali su odnekud da počnu, a to najčešće podrazumeva dosta skromnije izdanje od onog koje poznajemo danas.

Foto: Shutterstock

To naročito važi za one kompanije koje postoje duže vreme i koje su nastajale kada je svet izgledao potpuno drugačije u odnosu na trenutno stanje.

Verovatno se sećate nekih prodavnica iz kraja i domaćih brendova koji su takođe imali skromnije početke i kretali od samo jednog malog lokala. I neke velike kompanije put su započele iz garaže, podruma, kioska… Ne verujete nam? Pročitajte nastavak teksta.

Koka-kola (1886)

Možda ste već čuli da je čuveni gazirani napitak osmislio doktor Džon Pemberton iz Atlante, a to se desilo 1886. godine. Formula pića i samo pravo na brend prodati su samo nekoliko godina kasnije i Koka-kola je u početku reklamirana kao zdravo piće, koje pomaže kod glavobolja.

Išlo se na kartu osvežavajućeg efekta i želja je bila da se piće prodaje u apotekama kao zdrav napitak. Jedna od prvih marketinških taktika bila je slanje gomile besplatnih kupona poštom. Već do početka novog veka, Koka-kola je postala poznata i popularna međunarodno.

Foto: Wikipedia

Harli Dejvidson (1903)

Čuveni brend motora osnovan je u Milvokiju i predstavlja zajednični projekat dvojice prijatelja koji su se prezivali, pogađate, Harli i Dejvidson. Originalnom timu Vilijema Harlija i Artura Dejvidsona se nakon nekoliko godina priključio i Arturov brat Volter.

Prvi model motora napravljen je u šupi i upotrebljen je u jednoj trci 1904. godine, gde je njegov vozač ostvario četvrto mesto.

Prva fabrika sagrađena je 1906. godine, tokom koje su napravili 50 motora, a proboj na tržište usledio je tokom i nakon Prvog svetskog rata, kada je vojska SAD kupila više od 20 hiljada modela.

Foto: Pinterest

Samsung (1938)

Početna ideja nije imala nikakve veze sa onim po čemu danas poznajemo ovaj brend. Počelo se prodajom tekstila, rezanaca, druge maloprodajne robe, pa čak i osiguranja. Ulazak na tržište elektronike došao je tokom 1960-ih, a u dekadi nakon nje Samsung je ušao i na tržište brodogradnje.

Svetski uspeh na polju proizvodnje raznih elektronskih uređaja građen je tokom narednih pet decenija, a danas, ova kompanija i njeni partneri proizvedu oko petine ukupnog godišnjeg izvoza Južne Koreje.

Foto: Wikipedia

Nintendo (1889)

Još jedna kompanija poznata po elektronici se na početku postojanja bavila skroz drugačijim delatnostima. Započeli su proizvodnjom i prodajom karata za igranje, potom istraživali i druge oblasti, da bi svoju prvu video konzolu distribuirali tokom 1960-ih godina.

Bum na tržištu i međunarodna slava došli su kada se pojavio Nintendo Entertainment System (NES) 1985. godine, nakon koga su usledile i mnoge druge popularne konzole. Tu su SNES, čuveni Game Boy, Nintendo DS, Wii, Switch, kao i poznati likovi poput Super Marija i Donki Konga.

Foto: Wikipedia

Majkrosoft (1975)

Pomenuta garaža odnosi se na Bila Gejtsa i Pola Alena, koji su Majkrosoft osnovali u istoj 1975. godine. Za razliku od drugih na ovoj listi, njihov fokus je od početka bio jedan isti, svet računara i elektronike.

Uspeh je dolazio na svim poljima i u skoro svim dekadama je samo beležen porast prodaje proizvoda i vrednosti kompanije. Majkrosoft danas u svom okrilju ima mnoge druge brendove koje je u međuvremenu kupio i godišnje beleži neverovatne cifre.

Zatvoreno za komentare.