Uprkos tome što emocionalna inteligencija i radno okruženje na prvi pogled deluju kao oksimoroni, oni su u stvarnosti vrlo međuzavisni. Ovo su stvari koje ljudi ne rade na poslu koji su emocionalno jaki.
Foto: Shutterstock
Posao i plata neodvojivi su deo identiteta svakoga od nas, a baš zato radno mesto može postati uzrok mnogih ličnih nesigurnosti, strahova i projekcija koje mogu zakomplikovati ionako kompleksan profesionalni odnos.
Emocionalno inteligentni ljudi pronašli su uspešnu formulu kojom poslovan život drže daleko do svojih sopstvenih osećaja, a zahvaljujući tome često su i uspešniji na radnom mestu, piše Forbes i donosi 5 stvari koje će emotivno zreli izbegavati:
1. Ne donose pretpostavke
Jutro je započelo tako da je šef loše volje, a kolega koji je pod velikim stresom danas ima kratak fitilj? Reakcije kolega često doživljavamo lično, čime preuveličavamo svoju ulogu u životnima ljudi oko sebe.
Zbog takvog načina razmišljanja osećamo se nesigurno i neprijatnoi jedva čekamo da se radni dan završi i da se što pre vratimo u sigurnost svog toplog doma.
Emocionalno inteligentni ljudi znaju da povuku granicu između stvarnosti i sopstvenih projekcija, zbog čega su osvestili da dok su oni fokusirani na sebe i sopstvene zadatke niko neće biti preterano usmeren na njih.
Foto: Shutterstock
2. Ne pridaju sebi veću važnost od one koju objektivno imaju
Kolege koji ‘na sva zvona’ govore o tome koliko su zaposleni i pod stresom gotovo uvek svojim saradnicima zapravo žele da stave do znanja da su važni. Isto pravilo važi i za one kolege koji svoje saradnike neprestano kritikuju.
Ukazivanjem na greške drugih, tvrde stručnjaci, oni sebi dižu samopouzdanje i daju autoritet čak i onda kada ga u stvarnosti nemaju. Emocionalno inteligentni ljudi svesni su svoje uloge u kolektivu i za nju im ne treba dodatan dokaz.
3. Ne vežu svoj lični identitet s radnim mestom
Upoznali ste osobu i prvo što će vas pitati nakon imena i odakle dolazite je šta radite. Vaš odgovor na to pitanje, najčešće će zacementirati njihovu percepciju o vama.
Taj jednostavni psihološki eksperiment dovoljno govori u prilog zaključku da je radno mesto neodvojivo od ličnog identiteta. Baš zato, kada dođe do neočekivanog prevrata u karijeri često dolazi i do krize identiteta.
Emocionalno inteligentni ljudi spoznali su da je njihov posao samo manji deo njihovog identiteta, zbog čega ne pridaju toliku važnost svom radnom mestu, a time su fleksibilniji u pronalasku nove profesije.
Foto: Shutterstock
4. Poštuju da bi bili poštovani
Iako svi žele da budu poštovani na svom radnom mestu, samo nekolicina ljudi spoznala je da je nužan preduslov poštovanja – poštovanje drugih. Ako želite da se vaše ideje uzmu u obzir, dužni ste da razmotrite i predloge svojih saradnika, pa čak i onda kada se s njima i ne slažete.
5. Razumeju odakle dolazi novac
Emocionalno inteligentne osobe svoju platu nikada ne uzimaju zdravo za gotovo, već je vežu uz neprestanu potrebu da se dodatno usavršavaju i profesionalno napreduju. Takođe, svesni su iznosa koji je realno očekivati u fazi svoje karijere, kao i finansijske strukture kompanije za koju rade.
Da, posao i uloženo vreme imaju određenu protivvrednost, ali emocionalno inteligentni ljudi svesni su da im se unapređenje neće ponuditi na tanjiru, već da za bilo kakvo napredovanje moraju da se potrude.