Stvari koje emocionalno jaki ljudi ne rade na poslu

Stvari koje emocionalno jaki ljudi ne rade na poslu

Uprkos tome što emocionalna inteligencija i radno okruženje na prvi pogled deluju kao oksimoroni, oni su u stvarnosti vrlo međuzavisni. Ovo su stvari koje ljudi ne rade na poslu koji su emocionalno jaki.

Foto: Shutterstock

Posao i plata neodvojivi su deo identiteta svakoga od nas, a baš zato radno mesto može postati uzrok mnogih ličnih nesigurnosti, strahova i projekcija koje mogu zakomplikovati ionako kompleksan profesionalni odnos.

Emocionalno inteligentni ljudi pronašli su uspešnu formulu kojom poslovan život drže daleko do svojih sopstvenih osećaja, a zahvaljujući tome često su i uspešniji na radnom mestu, piše Forbes i donosi 5 stvari koje će emotivno zreli izbegavati:

1. Ne donose pretpostavke

Jutro je započelo tako da je šef loše volje, a kolega koji je pod velikim stresom danas ima kratak fitilj? Reakcije kolega često doživljavamo lično, čime preuveličavamo svoju ulogu u životnima ljudi oko sebe.

Zbog takvog načina razmišljanja osećamo se nesigurno i neprijatnoi jedva čekamo da se radni dan završi i da se što pre vratimo u sigurnost svog toplog doma.

Emocionalno inteligentni ljudi znaju da povuku granicu između stvarnosti i sopstvenih projekcija, zbog čega su osvestili da dok su oni fokusirani na sebe i sopstvene zadatke niko neće biti preterano usmeren na njih.

Foto: Shutterstock

2. Ne pridaju sebi veću važnost od one koju objektivno imaju

Kolege koji ‘na sva zvona’ govore o tome koliko su zaposleni i pod stresom gotovo uvek svojim saradnicima zapravo žele da stave do znanja da su važni. Isto pravilo važi i za one kolege koji svoje saradnike neprestano kritikuju.

Ukazivanjem na greške drugih, tvrde stručnjaci, oni sebi dižu samopouzdanje i daju autoritet čak i onda kada ga u stvarnosti nemaju. Emocionalno inteligentni ljudi svesni su svoje uloge u kolektivu i za nju im ne treba dodatan dokaz.

3. Ne vežu svoj lični identitet s radnim mestom

Upoznali ste osobu i prvo što će vas pitati nakon imena i odakle dolazite je šta radite. Vaš odgovor na to pitanje, najčešće će zacementirati njihovu percepciju o vama.

Taj jednostavni psihološki eksperiment dovoljno govori u prilog zaključku da je radno mesto neodvojivo od ličnog identiteta. Baš zato, kada dođe do neočekivanog prevrata u karijeri često dolazi i do krize identiteta.

Emocionalno inteligentni ljudi spoznali su da je njihov posao samo manji deo njihovog identiteta, zbog čega ne pridaju toliku važnost svom radnom mestu, a time su fleksibilniji u pronalasku nove profesije.

Foto: Shutterstock

4. Poštuju da bi bili poštovani

Iako svi žele da budu poštovani na svom radnom mestu, samo nekolicina ljudi spoznala je da je nužan preduslov poštovanja – poštovanje drugih. Ako želite da se vaše ideje uzmu u obzir, dužni ste da razmotrite i predloge svojih saradnika, pa čak i onda kada se s njima i ne slažete.

5. Razumeju odakle dolazi novac

Emocionalno inteligentne osobe svoju platu nikada ne uzimaju zdravo za gotovo, već je vežu uz neprestanu potrebu da se dodatno usavršavaju i profesionalno napreduju. Takođe, svesni su iznosa koji je realno očekivati u fazi svoje karijere, kao i finansijske strukture kompanije za koju rade.

Da, posao i uloženo vreme imaju određenu protivvrednost, ali emocionalno inteligentni ljudi svesni su da im se unapređenje neće ponuditi na tanjiru, već da za bilo kakvo napredovanje moraju da se potrude.

Zatvoreno za komentare.