Aplikacije na kojima može da se zaradi

Aplikacije na kojima može da se zaradi

Šaljemo mejlove, kupujemo preko interneta, naručujemo hranu, odeću, koristimo GPS, lajkujemo na Fejsbuku. Svesno ili nesvesno, u svakom slučaju, svuda "sejemo" naše podatke. U većini slučajeva naš digitalni trag "namirišu" velike kompanije poput Fejsbuka, Amazona, Gugla, ali sada postoje i aplikacije na kojima možete da zaradite prodajom ličnih podataka.

 Foto: Pixabay

Prikupljaju ih, provlače kroz algoritme, a onda prodaju marketinškim kompanijama, političkim propagandistima i reklamnim agencijama koje prema tim podacima kreiraju personalizovane oglase. Prema poslednjim istraživanjima, Fejsbuk može zaraditi i do 2.000 dolara s podacima samo jednog korisnika.

Kako prenosi novac.hr, nedavno su se na tržištu pojavile aplikacije kao što je Datum, Wibson, Permission.io koje omogućavaju korisniku zaradu upravo prodajom ličnih podataka kompanijama za istraživanje tržišta ili obrazovnim institucijama tvrdeći da se našim ličnim podacima ionako trguje, pa zašto i vlasnik tih podataka ne bi zaradio.

Mobilna aplikacija funkcioniše kao "decentralizovana berza". Korisnik sam odlučuje koje će podatke staviti na prodaju i kome će podatke prodati, a zauzvrat dobija tokene (WIB) isplaćene u korisnikov digitalni novčanik.

Aplikacija će korisnika nagraditi s 10 WIB-a ako podeli svoju lokaciju. Deljenje Fejsbuk i Linkdin naloga, nagradiće se s 20 tokena, a Gugl podatke s čak 25.

 Foto: Pixabay

Novinar BBC-a u jednom je danu, deleći sve svoje podatke, uključujući i medicinske podatke, i pristajući na sve ponude za otkup, koje su uglavnom stizale sa univerziteta, prikupio 430 tokena koje može zameniti za mesec dana besplatnog Spotifaja, Visa poklon bon od 10 dolara ili besplatne Uber vožnje.

Da jedan korisnik za godinu može zaraditi i do 240 dolara, tvrdi Mat Travizan, osnivač i izvršni direktor "Wibsona", prema podacima koji se odnose na SAD. "Wibson" trenutno broji više od 5.500 korisnika i 10 kompanija klijenata, a osim u SAD-u, dostupan je i u Španiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, a uskoro i u ostatku Evrope.

Datum

Kompanija koje je nedavno počela s poslovanjem, opisuje se kao "blokčejn skladište za podatke i monetizaciju". Prema svim dostupnim iskustvima, s Datumom teško da će se neko obogatiti. Prodajom svoje lokacije, Datum korisniku daje jedan DAT. Bilo bi to oko 0,01 dolar. Ipak, prema obećanjima Datuma, njihovih 95 hiljada korisnika u proseku zaradi 15 dolara mesečno. Planiraju da ponudu prošire i na medicinske podatke. Prodajom svojih zdravstvenih informacija osiguravajućim kućama korisnik bi mogao da zaradi i do 2.000 dolara godišnje, prema njihovom obećanju.

 Foto: Shutterstock

CitizenMe

Kompanija koja daje "stvarnu vrednost za virtuelni život". Reč je o ispunjavanju onlajn upitnika. Najčešće su to pitanja o ličnim sklonostima i stavovima koje koriste političke stranke i nevladine organizacije. Prema pisanju BBC-a nakon 10 odgovorenih pitanja, CitizenMe na PayPal račun ispitanika pošalje 0,13 dolara. Čini se malo, ali valja uzeti u obzir da za ispunjavanje treba tek nekoliko sekundi. Problem je što se vrlo brzo ispune svi upitnici i više nijedan nije dostupan.

Permission.io

"Gledaj reklame i zaradi", tako bi se mogla sumirati ideja iza Permission.io. Tvrde da su blokčejn platforma koja povezuje oglašivače i ljude spremne na prodaju svojih podataka. Oglašivač u ovom slučaju korisniku plaća za svaku pregledanu reklamu umesto da to plaća Guglu ili Fejsbuku. Kako objašnjavaju iz Permission-a, slično je kao kada se gledaju reklame na Jutjubu, za automobile, filmove, muzičke spotove, samo što Jutjub neće platiti korisniku za preglede.

 Foto: Shutterstock

Doc.ai

Aplikacija koja se bavi medicinskim istraživanjem od korisnika traži da podele svoje medicinske podatke kao što su lekovi koje koristi i mikrobiološke informacije. Iza platforme stoji veštačka inteligencija, a svi se podaci beleže na blokčejn. Plan je Doc.ai da medicinske informacije i kartoni pacijenata u bližoj budućnosti budu transparentni, a korisnik prema podeljenim ličnim podacima može dobiti i predloge lečenja. Takođe, piše "Wired", moguće je, zavisno od sezone, prijaviti se za učešće u alergijskim ispitivanjima. Tako korisnik koji je alergičan na, na primer, polen, može u aplikaciji da beleži svaki put kada kine. Zauzvrat Doc.ai daje svoj token NRN.

Zatvoreno za komentare.