Da li nas brzinomeri u automobilima "varaju" i to legalno?

Da li nas brzinomeri u automobilima „varaju“ i to legalno?

Verovatno već znate da brzinomeri u automobilu ne pokazuju vašu tačnu brzinu? A jeste li znali da je čak i propisano koliko brzinomeri smeju da “varaju”?

Foto: Shutterstock

Evo o čemu se radi…

Verovatno i sami znate da brzinomeri na automobilima nisu najprecizniji uređaji na svetu. Više je razloga za to, a jedan od važnijih je da se brzina vozila uglavnom meri brzinom okretanja točka.

Gume su neretko različitih dimenzija, menjate ih, troše se i njihov dijametar nije uvek isti.

Zbog toga proizvođači programiraju margine greške, ali one uvek moraju biti takve da brzinomer pokazuje višu vrednost od one stvarne.

Foto: Shutterstock

Na primer, vozite 70 km/h, a brzinomer pokazuje 75 km/h.

Nikada neće pokazivati 68 ili 65 km/h. Tako se proizvođači automobila štite od potencijalnih tužbi nakon nesreća, ali postoji i propis koji sve reguliše.

Ujedinjeni narodi – komisija za Evropu (UNECE) propisali su da brzinomeri na testiranjima automobila maksimalno pokazuju 10% + 4 km/h veću brzinu od stvarne.

To konkretno znači da na testiranjima mogu pokazivati maksimalno 92 km/h, a automobil zaista vozi 80 km/h.

Foto: Shutterstock

Sve iznad 92 km/h nije dozvoljeno.

Nakon što je vozilo sertifikovano, u realnim uslovima primenjuje se novo pravilo – 10% + 6 km/h za automobile, autobuse, kamione i druga vozila te 10% + 8 km/h za motocikle i vozila na tri točka koja su brža od 50 km/h.

Jedno istraživanje bavilo se greškama na brzinomerima automobila pa spomenimo primer: uređaji na Dačiji Daster dCi, Mazdi MX-5 2,0, BMW-u 330i M Sport, Škodi Kodiak 2,0 TDI i Seat Aroni 1,0 TSI pokazivali su pri 80 km/h vrednost od 83 km/h.