Fejsbuk će uskoro svojim korisnicima otkrivati zašto im se baš taj određeni sadržaj pojavljuje na News Feed-u.
Foto: Shutterstock
Opcija "Why am I seeing this post?" će korisnicima otkrivati koja je njihova aktivnost podstakla algoritam da im prikaže baš taj sadržaj koji im se u tom trenutku prikazuje, piše BBC. Nova opcija trebala bi biti dostupna od 2. maja, kažu iz Fejsbuk.
Inače, Fejsbuk, Tviter i Jutjub dugo su se nosili s kritikama javnosti upravo zbog toga što su koristili algoritme za predlaganje sadržaja, ali bez objašnjenja na koji način oni funkcionišu.
Opcija "Why am I seeing this post?" (odnosno "Zašto vidim ovaj post?") moći će da se pronađe u padajućem meniju koji se pojavljuje s gornje desne strane svake objave na News Feed-u. Pružaće odgovore poput: "Više ste komentarisali objave s fotografijama nego s bilo kojim drugim medijskim sadržajem."
Sličnu opciju Fejsbuk nudi za svoje sponzorisane oglase od 2014. godine, a najavili su da će unaprediti i nju.
"Ta ažuriranja deo su naših stalnih napora da ljudima pružimo više konteksta i kontrole na Fejsbuku", navodi se u postu na blogu kompanije.