Društvena mreža ustupala je naše lične podatke drugim kompanijama, poput Netflix, AirBnb, Lyft i drugih, potvrđeno je iz Fejsbuk dokumenata u britanskom parlamentu.
Foto: Shutterstock
Poverljivi mejlovi i dokumenata Fejsbuk mreže, u koje je jedan od britanskih komiteta zaduženih za bezbednost podataka i sajber bezbednost imao uvid tokom istraživanja povrede privatnosti njihovih građana na Fejsbuk mreži, otkrili su da je najveća društvena mreža odavala naše lične i druge podatke povlašćenim kompanijama-saradnicama Fejsbuka.
Radi se o kompanijama Netflix, Lyft, AirBnb i drugim, koje su imale uvid u sve korisničke podatke. U periodu eksplozivnog rasta Fejsbuk mreže, od 2012. do 2015. godine, menadžment je tražio načine “kako da se izbori sa planinama podataka, koje je mreža prikupljala“, otkrili su poverljivi mejlovi i dokumenta prikupljena tokom istrage. Još veći problem jeste činjenica da je Fejsbuk povlašćenim kompanijama omogućio pristup korisničkim podacima čak i nakon što je mreža donela novu Politiku poslovanja, koja to zabranjuje.
Poverljivi mejlovi otkrivaju i debatu zaposlenih u kompaniji, na odgovornim pozicijama, o tome da li bi trebalo programerima Fejsbuk aplikacija, koji troše novac na oglašavanje preko mreže, odobriti pristup korisničkim podacima u većem obimu, nego što je to određeno Politikom poslovanja, kao svojevrsni podsticaj da troše novac i dalje na oglašavanje putem Fejsbuk ekosistema.
Foto: Shutterstock
Iz prepiski se vidi da je Fejsbuk, s druge strane, tražio i načine kako da “odseče“ kompanije, koje je smatrao protivnicima ili konkurentima, od podataka korisnika, kojima upravlja. Mejlovi i dokumenta, koji nedvosmisleno ukazuju na sve ovo što je gore opisano bili su neko vreme zaključani u kalifornijskom sudu, zbog tekućeg procesa u kojem jedan od programera, koji je razvijao aplikaciju za Fejsbuk tužio tu društvenu mrežu, objašnjava The New York Times. Kasnije je otkriveno da se radi o firmi “ Six4Three“, koja je za Fejsbuk napravila aplikaciju, koja pretražuje slike korisnika u bikiniju.
Fejsbuk je već izdao saopštenje u vezi sa ovim slučajem, u kojem se tvrdi da su podaci pogrešno interpretirani i da se ne mogu posmatrati bez uzimanja šireg konteksta u obzir: “Kao i svaka druga kompanija i Fejsbuk ima internu komunikaciju, u kojoj se raspravlja o tome kako biznis postaviti i voditi tako da on bude održiv, ali činjenica je jasna - nikad nismo prodavali korisničke podatke“.
Foto: Shutterstock
Sajt The Verge proširio je priču američkog lista objavom da je britanski komitet odlučio da obelodani više od 250 stranica internih prepiski i dokumenata u cilju boljeg informisanja javnosti i da je za to već bilo mogućnosti ranije, dok su isti dokazi bili u kalifornijskom sudu. Takođe, sajt navodi da ništa od objavljenih podataka zaista ne protivreči izjavi Fejsbuk mreže da ne prodaje korisničke podatke, ali da otkriva da je Fejsbuk zaista te podatke svojevoljno delio sa kompanijama sa kojim je to želeo, čak i posle otkrivanja skandala sa “Kembridž Analitikom“, nakon kojeg su donete nove smernice poslovanja, koje to onemogućavaju.
Sajt navodi i činjenicu da se nigde iz dokumenata ne može potvrditi da su korisnici dali saglasnost za deljenje svojih podataka odabranim kompanijama, što znači da je Fejsbuk doneo odluku umesto njih i bez njihovog znanja.
The Verge dalje navodi da je jedna od kompanija, sa kojom Fejsbuk nije želeo da deli podatke korisnika i Twitter, kojoj je zabranio upotrebu Vine sadržaja u okviru Fejsbuk mreže, što se korisnicima u tom momentu uopšte nije svidelo. Popularni sajt zaključuje priču istom izjavom Fejsbuk predstavnika za medije, kao i The New York Times.