Kaže se da je lepota u oku posmatrača, a to je zato što je ukuse teško pomiriti po pitanju mnogih stvari. Ovo su najlepši automobili po mišljenju mnogih!
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Kada su u pitanju automobili, tu je takođe teško složiti se oko najlepših modela, ali ipak postoje neki kriterijumi kojima se možemo voditi.
Pre svega, klasični automobili koji su izdržali test vremena i razne kritičare definitivno zaslužuju svoje mesto na ovoj listi, a neki novi modeli tek treba da zasluže takav status. Bilo kako bilo, u pitanju su prepoznatljivi i u mnogim slučajevima vrlo uticajni modeli.
Nastao kao evolucija modela 308, a nastao je kao odgovor italijanskog brenda na uspešne rivalske modele koji su dominirali tržištem. Poseduje dvostruki V8 turbomotor zapremine 2,9 litra i jačine od skoro 400 konjskih snaga.
Motor je montiran uzdužno umesto naspramno i zbog toga je automobil morao da bude malo duži i glomazniji. Ističu se agresivni spojleri i prepoznatljivi retrovizori podignuti poput zastavica.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Kada se pojavio na sajmu automobila u Parizu, ljudi su bili oduševljeni i za samo 15 minuta poručeno je 743 komada, a do kraja dana čak 12 hiljada. Delovalo je kao da je „sa drugog sveta“ i njegov stil očarao je mnoge.
To je inače prvi masovno proizvedeni automobil koji je imao disk kočnice. Kod nas je bio poznat kao „Ajkula“ i bio takođe veoma popularan.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Jedan od modela koji su i te kako izdržali tekst vremenu, uprkos velikom broju konkurentskih modela. Jedva je napravljen na vreme za sajam u Ženevi i bilo je pitanje da li će motor uopšte stati u njega, ali na kraju je sve ispalo uspešno. Popularnosti je doprinelo pojavljivanje u filmu The Italian Job iz 1969. godine.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Model koji je postao čuven po svom niskom vetrobranskom staklu i upečatljivom šarmu. Mnoge je osvojio na prvi pogled, pre svega zato što su ga povezivali sa tada planetarno popularnim Džejmsom Dinom. Izuzetno fotogeničan model mnoge je inspirisao da naprave brojne replike, a voljeni je gost i na policama kao maketa
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Poznato je da ga je Enco Ferari opisao kao najlepši automobil svih vremena, a inače je nastao kao evolucija modela koji je tri puta pobedio na trci u Le Manu. Proizvođač je pravio ovaj model u više varijanti i kroz nekoliko generacija, a čak je najavljeno da će ga oživeti u električnoj varijanti.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
I prethodne verzije ovog modela bile su uspešne, ali je ova konkretna okretala najviše glava. Videlo se da je automobil pravljen da bude kul i da se oni koji ga voze osećaju opasno. Predstavlja jedan od najprepoznatljivijih i najvoljenijih muscle automobila koji je i danas rado viđen u garažama kolekcionara.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
U svoje vreme, za mnoge je predstavljao otelotvorenje „američkog sna“ i sve to u znaku ekstravagantnosti. Prepoznatljiv je bio zadnji deo, naročito zadnja svetla u obliku raketa. Za neke je sve na automobilu bilo preterivanje, ali prodaja je potvrdila da je projekat ipak uspeo.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Kod ovog automobila upravljanje uopšte nije bilo presudni faktor za kupovinu, već njegov izgled. Jedan pogled bio je dovoljan da se mnogi zaljube i tako se polako stvarao kultni status automobila, koji je i dalje prisutan. I dalje tražen kao deo kolekcije.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram
Nakon Drugog svetskog rata, ljudi su tražili razne načine da ugode sebi i osećaju se ispunjeno, a kupovina lepih automobila bio je jedan od njih. Jaguar je iskoristio trendove tržišta i doneo mnoge veoma uspešne modele, među kojima mnogi ovaj izdvajaju kao jedan od najlepših.
Postojao je u nekoliko varijanti i predstavljao preteču mnogih kasnijih modela.
Погледајте ову објаву у апликацији Instagram