Nov sadržaj Fejsbuka, u aplikaciji, kasnije i na sajtu, biće vesti iz svih sfera života i uređivaće je novinari, koji će za to biti i plaćeni. Najveća društvena mreža na svetu Facebook uvodi sekciju vesti - News Tab.
Foto: Shutterstock
O ovome se šuškalo još od avgusta, kad su procurele prve vesti o Facebook News Tab opciji.
Ova novost će biti prvo prisutna samo na svojoj mobilnoj aplikaciji, u okviru koje će se prikazivati vesti, koje biraju novinari, dok će novinske kuće i redakcije biti plaćeni za korišćenje njihovog materijala.
Facebook je dugo bio u sporu sa izdavačima vesti, koji se žale da Facebook ima koristi od deljenja njihovih članaka za koje do sada nije plaćao.
Foto: Shutterstock
Ovo je potencijalno veliki korak za platformu, koja je odavno obeležena skandalima o privatnosti i posebno poteškoćama da iskoreni dezinformacije, ali i nespremnosti da sklapa ugovore sa izdavačima, prenosi novinska agencija AP.
U odeljku vesti biće uključeni naslovi iz američkih medija, za početak, kakvi su WaPo, Wall Street Journal, Washington Post, Buzzfeed News, Business Insider, NBC, USA Today, Los Angeles Times, kao i naslovi iz nekoliko lokalnih medija iz različitih američkih gradova. Nova sekcija vesti bi trebalo da je već pokrenuta širom SAD.
Foto: Shutterstock
Preko fejsbuk stranica u okviru aplikacije videće se samo naslovi članaka, a nakon što klikne na njih korisnik će biti preusmeren do sajtova ili aplikacija izdavača, ako su instalirane. To je, manje-više, ono što su izdavači od Facebook platforme i tražili godinama.
Facebook nije želeo da kaže ko će i koliko biti plaćen navodeći samo da će plaćati izdavačima za pristup sadržaju.