Šta promene na Instagramu znače za korisnike

„Instagram“ danas koriste skoro svi, neki za zabavu,neki za marketing, a neki čak i žive od njega. Upravo zato, promena koja će možda uslediti na ovoj mreži izazvala je različite reakcije korisnika širom sveta, pa i kod nas.

Foto: Shutterstock

Šta je bitnije – popularnost ili autentičnost? Vaš odgovor će uskoro možda biti veoma važan jer Instagram isprobava skrivanje broja lajkova svima osim onima koji ih dobijaju, sa težnjom da ljude oslobodi društvenog pritiska i stavi akcenat na sadržaj.

Ova promena se trenutno testira u Kanadi i nije sigurno da će zaživeti. Ako bude primenjena ostaje nepoznanica kako će uticati na korisnike. Mišljenja stručnjaka su podeljena.

„Ne mislim da je dobro jer se odustaje od suštine društvenih mreža, a to je da je sve svima vidljivo uvek i zauvek. Mi živimo u digitalnoj eri već više od 15 godina i zapravo reakcija i interakcija drugih ljudi jeste ono što daje relevantnost sadržaju“, rekla je Ana Mirković sa Instituta za digitalne komunikacije.

Foto: Shutterstock

„Za poslovne i privatne korisnike ova promena bi bila sjajna jer bismo se bavili važnim stvarima, da sadržaj bude relevantniji, bavili bismo se ljudima koji zapravo prate i koji su ranije lajkovali i komentarisali“, istakao je Nikola Vuković, osnivač marketinške agencije "Evoke".

Promena bi uticala na sva tri tipa korisnika: privatne, poslovne i influensere koji zarađuju na osnovu lajkova i interakcija, a eksperti se slažu da bi izmena najviše pogodila poslednju kategoriju.

„Influenseri će imati veći problem da budu pronađeni od strane brendova jer će prva vidljiva metrika – lajkovi biti nedostupna. S druge strane, to će ih naterati da budu kreativniji, domišljatiji u tome kako doći do brendova“, smatra Vuković.

Foto: Shutterstock

Prema oceni Mirkovićeve, više promena biće u segmentu interakcije influensera sa brendovima i društvenim mrežama nego što će promeniti stav mladih.

Instagram najviše koriste mladi, koji ulažu mnogo vremena i energije u odabir nove objave. Sa psihološkog aspekta, ako mnogo ljudi lajkuje neki sadržaj, korisnik pomisli da je to okruženju važno i da će njegova interakcija sa tim doprineti ličnom imidžu.

Ana Mirković kaže da ne veruje da će to uticati na individualnost mladih, ali da će im nedostajati transparentnost, kao i to da mogu da procene koliko je sadržaj atraktivan drugima i da li bi želeli u tome i sami da učestvuju.

Predviđajući korišćenje Instagrama nakon izmene, jedni tvrde da će se naći način da se zaobiđe, a drugi da će se ljudi brzo navići na promenu.

Foto: Shutterstock

„Insta stori, kao jedan bitan vid komunikacija na Instagramu, nema javan broj pregleda. Niko ne zna kada brend objavi story koliko on ima pregleda. Samim tim i ako objava ne bude imala broj lajkova, brzo ćemo se navići na promenu“, kaže Nikola Vuković.

„Predviđam da će storiji biti preplavljeni sadržajima printskrinovanih objava gde mlada osoba kaže – Pogledajte ovoliko ljudi mi je lajkovalo. Ne možete transparentan mediji suzbiti i sprečiti druge da saznaju uspeh određenog sadržaja, uvek će se naći način“, zaključila je Ana Mirković.

Dok faza testiranja ne bude gotova, neće se znati da li će novi sistem biti primenjen. Jedno je sigurno – čak i da se to desi, konačna odluka biće u rukama korisnika.

Pročitaj još