Kao i u svakom biznisu, i u buticima se koriste mnogi trikovi pomoću kojih nas trgovci "teraju" da trošimo više. Oni se koriste gotovo svuda, a prodavci ih mudro prećutkuju.
Foto: Unsplash
Saznajte šta je to što butici kriju od potrošača:
1. Jedan isti broj vam može biti manji ili veći u zavisnosti od brenda
Foto: Shutterstock
Različiti proizvođači odeće koriste različite dimenzije, pa ako vam u jednoj prodavnici odgovara broj 38, u drugoj se može desiti da jedva "uđete" u broj 40. Pojedini proizvođači namerno prave manje brojeve većim kako bi usrećili žene time što im odgovara manji broj, pa će kupiti njihov komad garderobe.
2. Od rasprodaje ponovo zarađuju prodavci, a ne kupci.
Foto: Shutterstock
Rasprodaja – način kako će vas naterati da dođete i kupite nešto. Niko nije imun na popuste i cenkanje. Ali, šta se krije iza toga? Ponekad su cene proizvoda namerno uvećane, a potom se stavljaju popusti kako bi se privukli kupci. Na izlogu prodavnice može pisati "pоpust do 70%", а da samo jedan komad odeće bude zaista snižen za 70%.
3. Dizajnerski komadi nisu uvek kvalitetniji
Foto: Shutterstock
Мnogi brendovi imaju liniju odeće koja je izrađena u saradnji sa poznatim dizajnerima. Cilj je da se kupci nateraju da plate više za taj luksuz. Ipak, to ne znači uvek da su ti komadi kvalitetniji od ostalih koje nudi sam butik.
4. Deo sa rasprodajom gotovo uvek izgleda neuredno
Foto: Shutterstock
Da li ste to primetile? U ostalim delovima butika odeća je uredno okačena ili spakovana, a u delu gde je rasprodaja je haos. Ovaj trik prodavci koriste kako bi se kupci osećali srećno jer su u tom haosu našli komad odeće koji im odgovara, pa još i po sniženoj ceni i odmah ga kupuju, dok ga nije uzeo neko drugi.
5. U proizvodnji odeće se ponekad koriste i opasne hemikalije
Foto: Shutterstock
Neke štetne materije koje se koriste za, na primer, očuvanje boje tkanine ili zarad zaštite od insekata, mogu biti štetne za vašu kožu. Uvek perite novu odeću da biste se zaštitile.
6. Sintetika po istoj ceni kao prirodni materijali
Foto: Shutterstock
Proizvođači nekada namerno preteruju sa cenom proizvoda od sintetičkih materijala kako bi naterali kupce da kupuju skuplje komade od prirodnih materijala. Kupac misli da bluza od vune ili pamuka i nije toliko skupa jer joj se cena veoma malo razlikuje od cene bluze od veštačkog materijala, pa mu se više isplati da kupi kvalitetnije. No, u suštini ne vredi toliko, to je samo trik pomoću koga butici profitiraju.
7. Оdeća u autletu je slabijeg kvaliteta od iste koja se prodaje u buticima
Foto: Shutterstock
Luksuzni brendovi često prave iste proizvode od jeftinijih materijala koji su namenjeni samo za autlet radnje, kako bi profitirali i od onih koji žele da kupuju u autletu kako bi uštedeli, umesto da za istu stvar plaćaju više u butiku. Ali, u suštini nije isto.
8. Slab kvalitet
Foto: Shutterstock
Оdeća naših roditelja je toliko kvalitetna da i nakon toliko vremena možemo čak i mi da je nosimo bez da izgleda staro. S druge strane, današnja garderoba je mnogo slabijeg kvaliteta – pojavljuju se linije, loša je struktura materijala, aplikacije se brišu i brzo blede. Ali, to je trik i cilj proizvođača – da vas nateraju da često kupujete.
9. Моda se menja svake nedelje
Foto: Shutterstock
Prošla su vremena kada su u modnoj industriji postojale 2 sezone: proleće/leto i jesen/zima. Sada u buticima stiže nova kolekcija gotovo svake nedelje i stalno se pojavljuju novi trendovi sa ciljem da nateraju kupce da troše češće kako bi pratili trendove.