Kako da ubedite ljude da urade baš ono što vi želite

Kako da ubedite ljude da urade baš ono što vi želite

Svi mi želimo nešto, i mnogo puta to uključuje traženje nečije pomoći. S obzirom na to koliko nam vremena treba da ubedimo nekog, ili da ga uverimo u nešto, iznenađujuće je što malo puta zastanemo i zapitamo se da li uopšte koristimo prave metode.

Foto: Pixabay

Zašto onda da gubimo vreme isprobavajući nove taktike kada možemo odmah da se oslonimo na nauku? Napravili smo neke trikove kako bismo vam pomogli.

Objasnite razlog vašeg obraćanja

Razmislite o situaciji kada ste bili u velikoj žurbi i kada ste morali da čekate u redu za nešto važno. Verovatno ne biste otišli predaleko ako bi jednostavno pitali "Možete li da me pustite preko reda?Verovatnoća da ćete ubediti nekoga da vam ustupi mesto će se uvećati za 50 % ako dodate samo jednu stvar - razlog. Molbe kao ove - "Možete li da me pustite preko reda pošto žurim na let?" ili čak "Možete li da me pustite preko reda pošto žurim?“ - višestruko će uvećati vaše šanse. Što više želite da postignite morate više poraditi na vašem razlogu kako biste povećali šanse da dobijete ono što želite, tako da vas malo razmišljanja može odvesti prilično daleko.

Prvo saslušajte, pa onda tražite uslugu

Lin Frenklin proučava psihologiju ubeđivanja i radi kao konsultant za rukovodioce i timove koji se bave ubeđivanjem u komunikaciji. “To se zove pravilo recipročnosti” - rekla nam je. “Kažete nešto zanimljivo i navedete sagovornike na priču. Saznate više o njima, ko su i šta rade. Sada su više zainteresovani da pitaju. Prvo saslušajte sagovornika, zatim će on želeti da vi kažete nešto o sebi. Tako ćete izgraditi reputaciju, a da se niste naročito trudili.”

Ovo dobro fukcioniše sa ljudima koje nismo ranije sreli, ali je dobro da zapamtite da možete tako razgovarati i sa ljudima koje znate kako biste postigli isti efekat. "Mi, kao ljudska bića, imamo naviku da odlučimo šta želimo da ljudi urade za nas, i onda im to kažemo. I njih nije briga. Imaju svoj dnevni red“, objašnjava Franklin.

“Pa kako onda da predstavite vašu ideju na način koji povećava šanse da ih naterate da požele da urade to? Da biste to uradili, morate da znate ko su i šta ih motiviše. ”Morate da shvatite šta oni žele i da nađete način da im pružite to i u isto vreme dobijete ono što želite.

Poklonite im nešto u zamenu za pomoć

Slično kao i razmena informacija, norma recipročnosti je društveno pravilo koje primorava ljude da uzvrate uslugu kada im neko pomogne. Dobrotvorne organizacije koriste ovaj princip kad daju poklone kao što su olovke ili čestitke, ili kad napišu svoje adrese na koverti, to može povećati donacije i do 75 %. Ali budite pažljivi ako koristite ovaj pristup : davanje dodatnih podsticaja može da smanji davanje u nekim situacijama, naročito kad se radi o dobrotvornim organizacijama.

Promenite reči koje koristite

Postoji mnogo brzih i prljavih jezičkih trikova koji, iako suptilni, mogu da naprave ogromnu razliku kada pokušavate da ubedite nekoga da uradi ono što vi želite. Na primer, pokušajte da kažete “Ja” umesto “Ti” kako biste otklonili "optuživački element" svojih izjava. Na primer. “(Ti)Moraš da odeš do prodavnice” naspram “(Ja)Osećam se nervozno kada treba da odem do prodavnice.”

Ako se plašite da će vaš zahtev biti odbijen sa “ne”, slobodno pokušajte i sa čarobnim rečima, “ ali slobodan si da odbiješ” kako biste povećali vaše šanse da dobijete ono što želite. Ukoliko ste vi ti koji govorite “ne” i želite da ljudi prihvate vaše odbijanje, onda bolje recite da “nećete” da uradite nešto, nego da “ne možete”. Na ovaj način, osoba koju ste odbili, neće moći da se raspravlja sa vama i da nalazi način kako da vaše “ne mogu” pretvori u “mogu”. Obratite pažnju na izbor reči jer nikada ne znate kakve sve još pametne trikove možete pronaći!

Pitajte lično

Svi se mi oslanjamo na mejlove i druge vidove komunikacije koji su popularni danas, ali ništa nije efikasno kao gledanje nekoga u oči dok tražite neku uslugu. I razlika je ogromna: par eksperimenata koje su sproveli istraživači u 2016. godini su potvrdili da potpuni stranci koji su primili zahtev lično su 34 puta više bili radi da popune anketu nego oni stranci koji su bili pitani putem mejla. Ako to nije razlog da se tastatura zameni za razgovor uživo, onda ne znamo šta je.

Zatvoreno za komentare.