Verovatno ne postoji osoba koja bar jednom nije poželela da manje gubi vreme i bude efikasnija u ispunjavanju svojih ciljeva. To je, međutim, za mnoge lakše reći nego uraditi.
Foto: Shutterstock
Ipak, postoje neke jednostavne strategije koje vam mogu pomoći da bolje upravljate svojim vremenom, a mi ćemo u narednim redovima nabrojati pet najproverenijih.
Bilo da je on zidni, stoni ili digitalni na vašem kompjuteru ili mobilnom telefonu, kalendar će vam olakšati planiranje budućih obaveza, jer će vam samo jedan pogled na njega pokazati koliko ste slobodni ili zauzeti u narednom periodu.
Naša preporuka je da obavezno obeležavate važne datume u kalendaru i zapisujete relevatne informacije pored njih.
Zaposleni u kancelariji znaju koliko sastanci ponekad troše vreme. Ako ste vi zaduženi za njihovo organizovanje, potrudite se da ih učinite što kraćim. Odredite ciljeve dogovaranja sa kolegama i ne dozvolite da diskusija krene nekim drugim, manje relevantnim pravcem.
To mogu biti liste dnevnih, nedeljnih i mesečnih ciljeva, ali i liste koraka koje je potrebno da napravite da biste ih ispunili. Uz pomoć njih ćete se lakše fokusirati na obaveze i smetnuti s uma sve što je manje bitno u vašem života, a tako ćete i manje gubiti vreme.
Olakšajte sebi izvršavanje obaveza tako što ćete eliminisati sve suvišne korake u radu. Nije neophodno, na primer, da svim email porukama pridajete jednako pažnju i pišete iscrpne odgovore na njih. Takođe je poželjno da napravite neke šablone za tekstualnu komunikaciju kako ne biste iznova morali da pišete iste stvari.
Prisećanje važnih detalja sa sastanka ili iz razgovara oduzima puno vremena, zbog čega nije na odmet da uvek imate rokovnik pored sebe kako biste u njega mogli da pribeležite sve što je bitno. Za istu svrhu možete koristiti i svoj mobilni telefon ili tablet. Poželjno je da pravite i beleške svojih ideja, da i njih ne biste zaboravili.