Upravnik zgrade - kako dobar izbor upravnika može uticati na vaš život u zgradi?

Upravnik zgrade – kako dobar izbor upravnika može uticati na vaš život u zgradi?

Da li je nekada u vašoj stambenoj zajednici došlo do razdora među komšijama zbog jednog od pitanja vezanih za upravljanje samom zgradom?

Foto: Pexels

Ukoliko je vaš odgovor ne - spadate u grupu srećnika koja je uspela da održi skladnu i organizovanu atmosferu u okviru svoje višespratnice. Međutim, iskustvo međusobnog nerazumevanja je veoma često među stanarima jedne zgrade, a ono može da vodi ka lošem celokupnom stanju zgrade u kojoj živite.

Proteklih para godina, donošenjem Zakona o stanovanju i održavanju zgrada, mogućnost angažovanja profesionalnog upravnika zgrade počela je mnogo više da se primenjuje u stambenim zajednicama. Ako vas zanima kako ovakvav način vođenja zgrade može da utiče na vaš život u njoj, u nastavku teksta pronađite odgovore koje smo sumirali za vas.

1. Profesionalni upravnik - osoba od poverenja

Kako bi neko postao profesionalni upravnik zgrade, potrebno je da završi obuku u Centru za edukaciju Privredne komore Srbije, a nakon toga da položi i ispite kako bi dobio licencu za obavljanje ovog posla. Samim tim, dobijate osobu od poverenja koja je prošla kroz edukaciju i poseduje licencu za zvanje koje ima.

Poslednjih godina su se u Beogradu otvorile mnoge agencije koje nude uslugu angažovanja profesionalnih upravnika koji će brinuti o vašoj zgradi. One moraju da zapošljavaju osobe koje su licencirane za ovaj posao. Zato danas veoma jednostavno može da se pronađe pouzdan upravnik zgrade u Beogradu koji će svoje usluge u potpunosti prilagoditi vašim potrebama.

Ako vam je potreban neko ko će obavljati svu papirologiju i tehničke poslove, ali ne želite da u isto vreme brine o finansijama i energetskoj efikasnosti zgrade, upravnik zgrade koga unajmite je ponovo odgovarajuća opcija. On će uvažiti predloge i primedbe svih stanara, a na osnovu njih pokušati da nađe najpogodnije rešenje za sve

On je odlično rešenje za sve stanare koji žele treće lice koje ne živi u njihovoj zgradi i samim tim donosi odluke nepristrasno, a svoj posao obavlja efikasno i profesionalno. Posvećenost i maksimalna pristupačnost u svakom trenutku su osobine koje bi svako poželeo od osobe koja organizuje i vodi njegovu zgradu.

2. Tehnički i papirološki poslovi više neće biti vaša obaveza

Kada zgradom upravlja neko od stanara te stambene zajednice, dolazi do čestih rasprava o, primera radi, načinu na koji se raspolaže finansijskim sredstvima i unajmljuju majstori. U isto vreme svi administrativni poslovi padaju na stanara koji je upravnik zgrade. On za njih izdvaja vreme, a za to uglavnom ne dobija nadoknadu.

Sve ove situacije mogu dovesti do neslaganja ili čak konflikta među komšijama, a onda se i samo održavanje zgrade znatno otežava i postaje lošije. Zato je osoba sa strane, koja sve ove poslove preuzima na sebe, uz odgovarajuću nadoknadu mnogo bolje rešenje za izbegavanje ovih nepotrebnih situacija.

Profesionalni upravnik zgrade, umesto vas će rešiti pitanje redovnog održavanja zgrade, detaljnog čišćenja zgrade, redovnih popravki, hitnih popravki i svih sličnih tehničkih poslova. Ukoliko dođe do velikih snežnih nanosa ispred vaše zgrade koji vam onemogućavaju prolaz, upravnik zgrade koga angažujete će rešiti i ovaj problem.

Bilo kakva administrativna obaveza koja često može opterećivati stanare, kao što je prijava vaše zgrade u Registar stambenih zajednica, biće njegova odgovornost. Osim organizovanja potrebne papirologije, pametno rukovođenje budžetom vaše stambene zajednice takođe možete prepustiti njemu, uz saglasnost svih stanara. 

Kada angažujete profesionalnog upravnika zgrade, vaš jedini zadatak biće da između nekoliko predloga koje on iznese, glasate za onaj koji vam najviše odgovara. Na osnovu većine glasova skupštine stanara, koju upravnik takođe saziva, odabraće se najbolja opcija.

Foto: Pixabay

3. Bezednost zgrade o kojoj neko uvek brine

Zamislite da jedna osoba u vašoj zgradi umesto vas brine o ispravnosti protivpožarnih aparata, dok u isto vreme obezbeđuje dovoljno parking mesta i pravi plan bolje energetske efikasnosti. 

Sve ove mogućnosti nude profesionalni upravnici tako da je kvalitet i udobnost života u stambenoj zajednici na mnogo višem nivou nego kada takve obaveze preuzima osoba kojoj to nije primarno zanimanje.

Problem pokvarenog lifta muči mnoge stanare zgrada. Posebno ako su u pitanju višespratnice gde je lift od velike važnosti za svakodnevno funkcionisanje. Zato profesionalni upravnik brine o ispravnosti, ali i o održavanju vaših liftova, čineći ih uvek bezbednim za korišćenje. 

Veoma je važno i da je zgrada sigurna u slučaju zemljotresa ili neke druge prirodne nepogode. Za takve probleme se takođe možete obratiti upravniku koga ste angažovali, a on će umesto vas da dovede stručnjake koji mogu da izvrše proveru.

Iza profesionalnih upravnika stambenih zajednica stoji čitava ekipa ljudi koja utiče na to da se sva zaduženja i poslovi oko zgrade obavljaju u što kraćem roku

Za svaku zajednicu stanara koja nema dobra iskustva sa zajedničkim dogovorom oko upravljanja poslovima u njihovoj zgradi ili jednostavno želi da neko te poslove radi na veoma kvalitetan način - angažovanje upravnika može višestruko da poboljša život i stanovanje.

Zatvoreno za komentare.