U Jugoslaviji po ovome se procenjivalo koliko je ko bogat! Danas ovaj statusni simbol truli na otpadima

U Jugoslaviji po ovome se procenjivalo koliko je ko bogat! Danas ovaj statusni simbol truli na otpadima

Svi su u fabrici u Volzburgu bili tako ponosni kada je sa trake sišao prvi "golf" 29. marta 1974. godine. Znali su da se "rodio" hit-automobil, ali ne i da će postati legenda.

Foto: Shutterstock

Naime, ubrzo je postao sinonim za Volkswagen i proslavio je fabriku. Osmišljen je kao porodični auto, modernog dizajna koji bi poželeli savremeni muškarci. Kada se pojavio izazvao je šok, jer je ova fabrika poznata po proizvodnji "bube" , na koju "golf" ni malo nije podsećao.

Tačnije, u fabrici su pokušavali da naprave nasledika "bube", ali je samo "golf" ispunio je sva očekivanja. Danas se proizvodi sedma generacija.

Golf se, sa 30 miliona primeraka, smatra najprodavanijim modelom vozila. Druga generacija "golf 2" pojavio se tek 1984. godine, a "golf 3" 1992. godine. Nijedan od ovih vozila nije ponovio slavu prvenca.

Kako je izgledao "golf 1" i u čemu je bio poseban? Za početak, motor je bio smešten u prednjem delu. Kabriolet se pojavio 1979. godine.

Bio je dugačak 3,7 metara i težak 750 kilograma. Bio je moderan, udoban, siguran i dostizao je brzinu od 140 kilometara na sat!

U SFRJ "golf" je bio stvar prestiža, ali samo u BiH. Naime, Tvornica automobila Sarajevo je prvo proizvodila "bubu", a od 1976. godine vozilo u usponu - "golf". Proizvodio se do 1985. godine i iz ove fabrije je izašlo 150.000 vozila.

Pošto je svaki Sarajlija koji drži do sebe vozio "golfa" (i činjenice da su svi znali da ih poprave) zbog toga je većina ljudi mislila  da, čim ugleda ova kola, u njima sigurno ima Bosanaca. Nažalost, danas se ovo vozilo može videti na svakom otpadu.

Zatvoreno za komentare.