Prilikom odabira polovnih četvorotočkaša građani Srbije su se ove godine i dalje najviše zanimali za one sa motorima zapremine do 2.000 kubika. Primat kod odabira i dalje imaju dizelaši, najveća jagma bila je za automobilima u cenovnom rasponu od 1.000 do 2.000 evra, navodi portal "Polovni automobili".
Foto: Shutterstock
Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u prvih deset meseci ove godine u Srbiju je uvezeno 81.745 polovnih vozila. Od toga, 25.891 benzinaca i 55.838 dizelaša.
Što se novih automobila tiče, u prvih devet meseci 2018. u Srbiji je registrovano 19.400 putničkih vozila. Najveći broj je bio marke "Škoda", a iza nje su "Fijat", "Folksvagen", "Reno", "Dačija" i "Opel".
Podatak koji dosta govori o kupovnoj moći stanovništva je taj da se najčešće biraju polovni automobili po ceni od 1.000 do 2.000 evra (22%). Iza njih su oni sa cenom od 3.000 do 5.000 (17%), a slede oni za koje prodavci traže od 2.000 do 3.000 evra (16%). Na četvrtom mestu su kola vrednosti manje od 1.000 evra (10%), navodi se na sajtu.
Foto: Shutterstock
Dizel i dalje drži prvo mesto, mada sa manjom prednošću u odnosu na prošlu godinu, što se može videti po podatku da 42 odsto vozača bira polovne automobile koji koriste ovo gorivo.
Interesovanje za vozilima koja koriste benzin je poraslo na 28 odsto (sa prošlogodišnjih 23). Plin je takođe postao popularniji, pošto su se automobili sa TNG uređajem tražili u 22 odsto slučajeva (u odnosu na prošlogodišnjih 18).
Skok cena goriva sigurno je uticao i na rast popularnosti metana, koji sa pet odsto više ne predstavlja zanemarljivu vrstu pogona. Za vozilima na hibridni i električni pogon i dalje vlada slabo interesovanje, mada je i kod njih zabeležen rast.
Foto: Shutterstock
Ukratko, dizelaši su izgubili na popularnosti, dok su svi drugi više ili manje dobili. Najtraženije marke su i dalje "Folksvagen", "Audi" i BMV. Slede "Opel" i "Mercedes". Dakle, nemački automobili su bez konkurencije po popularnosti.
Model koji se najčešće traži na sajtu Polovni automobili je "audi A4". Odmah iza njega je "audi A6". Dominaciju četiri prstena prekida BMV "trojka", ali na četvrtom mestu je ponovo igrač iz "Folksvagen" grupacije – "golf".
Foto: Pixabay
Već godinama je za kupce ubedljivo najvažnija granica po pitanju radne zapremine – do dva litra. Malo je onih koji uopšte razmatraju kupovinu vozila sa motorom od preko 2.000 kubika.
Objašnjenje je prosto – znatno skuplja registracija za kola sa motorom od preko dva litra koju vozači ne mogu, ili ne žele da plaćaju.