Sigurno ste hiljadu puta videli iskusne vozače kako sede u automobilu i čekaju dok motor ne postigne radnu temperaturu, pa tek onda počinju da voze.
Foto: Shutterstock
Međutim, da li je to zaista korisno i da li pomaže automobilu, ili je to nešto što je apsolutno bespotrebno.
Mi smo odlučili da vam to objasnimo.
Zagrevanje automobila je bilo popularno pre nekoliko decenija, kada su automobili u sebi sadržali karburatore.
Tada su automobili posedovali ručni sauh koji ste morali da povlačite kako bi auto upalio i kako bi radio. Sauh je omogućavao veću količinu kiseonika u motoru i tako pravio bolju eksplozivnu smesu koja je pokretala motor.
Kasnije su izmišljeni elektronski karburatori koji su imali automatski sauh, ali zagrevanje motora je bilo potrebno, jer motor u početku ne pravi dobru kombinaciju vazduha i goriva, pa tada motor radi lošije.
Iz tog razloga ljudi su stvorili naviku da pre kretanja nekoliko minuta ostave automobil da radi u „leru“ i da ga tako zagreju i pripreme za vožnju.
Foto: Pexels
Međutim, tehnologija je toliko napredovala da sada imamo direktno ubrizgavanje goriva i karburatora gotovo više da nema.
Sve je elektronski regulisano i kada upalite automobile koji su noviji, videćete da oni rade tiho čak i kada se odmah upale.
Zbog toga osobe koje voze automobile stare 10 godina ili mlađe ne moraju da ih zagrevaju i mogu odmah početi da voze.
Mnogi smatraju da se po hladnom vremenu auto mora zagrejati kako bi se ulje razmekšalo, ali moderna ulja imaju neverovatno nisku tačku smrzavanja, tako da zbog ulja ne morate zagrevati auto i odmah možete početi sa vožnjom.