Ništa nije slučajnost u marketingu, pa tako ni kada se postavlja logo marke pa postoji psihološki, ali i kulturološki razlog za to, a tradicija seže mnogo pre današnjih marki - još od doba vojnih odora, nošenja broševa...
Foto: Shutterstock
Mali ili veliki - logo modne marke odnosno brenda nešto je što odeću čini prepoznatljivom, a u moderno je doba postao i svojevrsni statusni simbol. Ali, ono što je zanimljivo - on se baš uvek nalazi na levoj strani odeće, a izuzetak su velike oznake preko celog odevnog komada.
I to nije slučajno, tvrde marketinški stručnjaci za BrightSide, koji su analizirali zašto oznaka na levoj strani onog ko nosi odeću (na desnoj onog ko mu se nalazi preko puta) u psihološkom smislu ima veći uticaj nego ona na levoj.
Najuočljiviji na tom mestu
Psihologija s oznakama brenda je poput psihologije prvih utisaka.
Stoga ne čudi da su logo postavili tamo gde najviše ljudi gleda - studije pokazuju da kad se rukujemo s nekim takođe prvo gledamo u njegovu levu stranu odeće gde se nalazi logo, jer nam desna ruka pokriva taj deo grudi dok je pružamo.
I istorijski su se postavljali s leve strane
Dok u ne tako davnoj prošlosti nisu postojale oznake marki, postojali su vojni ordeni, značke, broševi i slične stvari, koje se istorijski gledano nose na levoj strani. Nekad je to imalo veze i sa stranom na kojoj se nalazi srce.
Napravljeni su tako da se mogu čitati
Kada pogledate većinu web stranica, njihovi se logotipi uvek postavljaju s leve strane, a glavni razlog je taj što ljudi u zapadnom svetu čitaju i pišu s leva na desno - osim arapskog, hebrejskog i farsija, gde se pisana reč čita s desna na levo.
Tako su nam pamtljiviji
Logotipi su ključne komponente marke, a deo su onoga što marku čini pamtljivom. Prema studiji Nielsen Norman Group, zaključeno je da se korisnici više sećaju marki kada se logotipi stavljaju na levoj nego na desnoj strani.
Tako, da neka marka odluči da postavi svoj logo s desne strane, sasvim je sigurno da ne bi bili toliko uočljivi i prepoznatljivi. Osim toga, većina ljudi su dešnjaci, a njima je kulturološki zgodnije videti i nositi leve logotipe.