Prvi utisak je često ono po čemu ljudi sude o nama, bez obzira da li je on pozitivan ili negativan.
Foto: Shutterstock
Na njega utiču razni faktori, a iako nemamo uticaj na sve njih, možemo bar neke promeniti u svoju korist.
Na prvi utisak mogu da utiču oblik lica, naš prirodan miris i razne druge vizuelne karakteristike. Pored toga, govor tela igra veliku ulogu u tome šta sve ljudi pomisle o vama kada vas upoznaju. A evo šta se sve zapitaju čim vas vide.
Jedno holandsko istraživanje potvrdilo je ono što smo većinom i znali, a to je da brend odeće koju nosimo utiče na zaključivanje o finansijskom stanju neke osobe. Brendirana odeća prikazuje viši status, ali ne utiče ni na jedan drugi parametar prilikom upoznavanja.
Ovo se više odnosi na kontakt sa novim muškarcima, kada je dovoljan dvadeseti deo sekunde za pretpostavku o seksualnom opredeljenju. To je vreme potrebno za prepoznavanje lica i smatra se da je dro jednog kognitivnog mehanizma za brzo opažanje odlika drugih ljudi.
Na ovo najviše utiče to da li i koliko nekoga gledate u oči prilikom razgovora, što se povezuje sa koeficijentom inteligencije bez obzira na to koliko dugo poznajete nekoga. Pored toga, pametnim se smatraju oni ljudi koji nose naočare i govore ekspresivno.
Britansko istraživanje otkrilo je da ženske osobe koje imaju vidljive tetovaže ostavljaju utisak sličan onom koji obično ostavljaju muškarci, a to je da su zainteresovane za alkohol, sport, brza kola i seks.
Foto: Shutterstock
Odatle dolazi stereotip da su tetovirane žene daleko promiskuitetnije.
Ljudi zaključuju nečije osobine ne samo po njihovom izgledu, već i načinu hodanja. U jednoj studiji, studenti su procenjivali ličnost nepoznatih osoba na osnovu njihovog hoda. Oni sa opuštenijim stilom povezani su sa ekstrovertnošću i avanturizmom, dok su oni koji hodaju više pravolinijski ostavili neurotičan utisak.
U svetu onlajn upoznavanja, slika je najbitnija i tekst ispod nje ima daleko manje uticaja na to ko će vas kontaktirati. Ljudi traže otvorenost prema novim iskustivma, emotivnu stabilnost i ekstrovertnost.
Foto: Shutterstock
Ambicioznost i kompetentnost su kod žena ocenjeni kao odbojni, dok su muškarci sa tim osobinama privlačniji.
Osim pogleda, ovde najveći uticaj na zaključak ima nečiji miris. Miris nam pomaže da prepoznamo one koji su deo naše porodice ili grupe prijatelja i novi ljudi koji mirišu previše drugačije mogu da deluju kao pretnja i potencijalni neprijatelji.