Zašto se smejemo u situacijama u kojima bi trebalo da budemo ozbiljni?

Zašto se smejemo u situacijama u kojima bi trebalo da budemo ozbiljni?

Često nam se desi da imamo nekontrolisane napade smeha u situacijama kada je to krajnje neprikladno, kada se od nas očekuje da budemo ozbiljni. 

 Foto: Pinterest

Ovo nam se može dogoditi na sahranama, prilikom izjavljivanja saučešća nekome ko je izgubio dragu osobu, a često i u toku školskog časa kada se se zahteva tišina.

Ovakve situacije mogu da nas zbune i učine da se osećamo neprijatno, a mi u stvari to ne radimo to namerno.

Srećom, iako se ovo kikotanje čini nekontrolisanim, postoji objašnjenje zašto nam se dešava i kako ga možemo sprečiti ili barem prikriti.

Smeh je odbrambeni mehanizam

Ako vam se desilo da ne možete da obuzdate smeh u ozbiljnim situacijama, to nikako ne znači da ste loša osoba.

Stručnjaci tvrde da ovo zapravo nije pravi smeh, već je odbrambeni mehanizam tela koji nam pomaže da smanjimo anksioznost, zbunjenost i nelagodu koju osećamo u tom trenutku.

via GIPHY

Smeh nam na taj način odvlači pažnju od stresne situacije i bola sa kojim možda nismo spremni da se suočimo. On nam takođe pomaže da suzbijemo emocije koje trenutno proživljavamo, a čine nas ranjivima.

U nastavku pročitajte nekoliko tehnika koje vam mogu pomoći da izbegnete smeh u neprikladnim situacijama.

1. Ugrizite se za usnu

Razmislite kojim ponašanjem biste mogli da zamenite smeh. Neke od stvari koje mnogima pomažu su: lizanje usana, klimanje glavom i duboko disanje. Takođe, možete se ugristi za obraz ili usnu, ili uštinuti sebe za ruku.

2. Pritiskajte hemijsku

Nekontrolisani smeh se ne događa samo u tužnim situacijama, već nam se često može desiti i na poslu, na nekom važnom sastanku.

To može nepotrebno da nam zakomplikuje stvari i najbolji način da ovo sprečite jeste da se igrate sa hemijskom olovkom, pritiskajući njen vrh. Fokusom na kliktanje hemijske odvućićete pažnju sa smeha. 

3. Glasno se ismejte kada izađete

Smeh je najbolji lek, ali je nepoželjan pred ljudima koji proživljavaju gubitak.

Kako biste izbegli neprijatnu situaciju i prasnuli u smeh pred svima, najbolje je da se suptilno okrenete i odete i tamo gde nema nikoga ismejete sami sa sobom.

Možete kao izgovor iskoristiti odlazak u toalet ili do automobila, kako ne biste bili previše očigledni.

4. Fokusirajte se na neku boju u prostoriji

Jedan od načina da izbegnete smeh jeste da svoje misli preusmerite sa smeha na nešto drugo. Smislite neku boju i počnite da tražite predmete u prostoriji koji su te boje i izbrojte koliko puta se ona ponavlja.

Na ovaj način preusmerićete tok misli i emocija na nešto drugačije i tako uspešno odagnati smeh kada mu nije vreme.

5. Pevajte u sebi

Zapevajte u sebi prvo što vam padne na pamet, uopšte nije važno koja će pesma to biti. Izgovaranje stihova je još jedan od načina da odagnate svoje misli sa nepoželjnog sadržaja i smanjite želju za smehom. 

6. Izdahnite kroz zatvorena usta

Tehnike disanja takođe mogu pomoći u sprečavanju napada smeha. Zatvorite usta i prstima jako pritisnite uši. Sada pokušajte da izdahnete i osetićete se kao da ćete eksplodirati.

Nagon za smejanjem će nestati, jer će pritisak biti preusmeren na usta. 

Da li ste se i vi nekada našli u situaciji da biste pukli od smeha u nekom neprikladnom trenutku? Zbog čega počnete da se smejete? Da li imate način da taj smeh zaustavite?