Busplus se ukida od sledeće godine?

Busplus se ukida od sledeće godine?

Narednu godinu mogao bi da obeleži najavljeni početak gradnje metroa, izmeštanje Starog savskog mosta, ali i – ukidanje Busplus sistema.

 Foto: Shutterstock

Grad Beograd je, naime, pre nekoliko dana raspisao tender za izradu projekta unapređenja sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom gradskom prevozu na teritoriji Beograda čiji je cilj, kako stoji u dokumentaciji, priprema budućih aktivnosti u cilju prevođenja postojećeg sistema u željeno stanje bez skokovitih promena i nepredviđenih okolnosti.

Busplus sistem je stupio na snagu 2012. godine, ali je veoma interesantno da, prema tenderskoj dokumenataciji ugovor ističe već u septembru 2020. godine pošto je desetogodišnja saradanja Grada Beograda i firme “Apex” ozvaničena u septembru 2010. godine, piše "Blic."

Od prvog dana Busplus je bio na meti kritika, opravdanih ali i neopravdanih.

Privatni partner je uložio u opremu i softver vredne 12,15 miliona evra bez PDV-a, a zauzvrat je dobio pravo da na osnovu ugovora svakog meseca inkasira 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

”Sistem je ispoljio dosta slabosti, pre svega u pogledu kontrole putnika i čestih promena u tarifnoj politici, stvorila se opšta atmosfera da kupovina karte nije obavezna, kontrola je bila otežana usled nedostatka ovlašćenja i nadležnosti kontrolora, njihovog nedovoljnog broja, neefikasnog načina utuživanja korisnika...”, stoji u dokumentu Grada Beograda.

Takođe, kao potencijalni problemi su označeni i davanje besplatnog prevoza za lica starija od 65 godina, ukidanje obavezne validacije za putnike sa mesečnim kartama.

9 reagovanja na “Busplus se ukida od sledeće godine?”

  1. To nije besplatan prevoz. Ima cijenu. Neka se, bar, ista cijena naplati od učenika svih uzrasta (u unutrašnjosti nema besplatnog prevoza za đake) i druge grupacije građana, koji „s pravom“ ne kupuju nikakvu kartu, bilo bi prihoda.
    Pa, đaci nisu bez „ikoga.“

  2. Ja u julu punim 65 garantovano ce ukinuti privilegiju bogatih ostarelih penzionera koji inace preplavljuju autobuski prevoz jer svaka nesreca na mene ide tako prodjoh za posao tako za penziju svugde me zakinuse ovo mi je kao slag na torti pa neka vozili se vi danogda dvesta godina besplatno beogradskim autobusima

  3. Превоз се свуда у свету плаћа, превоз није социјална категорија! Ја мислим да овај систем није лош, а на нама је да будемо савесни грађани. И мислим да је већина савесна!

  4. Ako se prevoz jedan deo finansira iz budzeta a budzet od naših poreza na plate zašto onda da bude tako skupo 90min košta kao 2hleba za 4clana porodoce dnevno Treba prevoz pojeftinitii da moze svako da plati

  5. Živim u prigradskom naselju i kako da kupim kartu ili markicu kada kao invalidski penzioner sa 37 godina staža i 57 godina života dobijam invalidski penziju 2018 14700 RSD ,a sada imam 15500 RSD

  6. Није проблем платити месечну карту ако имаш одакле, ако неко ради за 20000 тешко да може да издвоји седмину плате колико кошта месечни превоз све три зоне за запослено лице. Ако би наша власт престала да сопствена примања сабира и тиме подиже просек плата у Србији можда би погледала реално стање већине у Србији па уместо да помаже Албанију, Венецију и мигранте усмери новац на опоравак сопственог народа

  7. Neka se svima sa platnog spiska(privatnog ili drzavnog) skine mesechna naknada za prevoz.
    Penzionerima od penzije,a djaci bi mogli placati preko shkola na mesechnom nivou.
    Kartice su pritom elektronske naravno

    Nezaposleni ne placaju.
    Ostali kupuju dnevne po potrebi.