Pravi test za sve vozače - ko ima prvenstvo prolaza na ovoj raskrsnici?

Pravi test za sve vozače – ko ima prvenstvo prolaza na ovoj raskrsnici?

Dobro je poznato - ukoliko vozilo skreće levo, ima obavezu da propusti vozilo koje zadržava smer kretanja. I upravo to je slučaj na ovoj ilustraciji. 

Znakovi koji se nalaze iznad semafora mogli bi da dovedu vozača u zabludu. Međutim, s obzirom na to da semafor pokazuje zeleno, jasno je - prvenstvo prolaza ima automobil, a autobus mora da ga propusti. 

U slučaju da semafor ne radi, autobus bi imao prednost, jer tako pokazuju saobraćajni znaci. I na kraju, u slučaju da nema nikakve signalizacije, primenjivalo bi se pravilo levog skretanja, dakle, autobus bi morao da propusti automobil. 

Za svaki slučaj, da podsetimo, ovo je redosled poštovanja saobraćajne hijerarhije: 

1) Saobraćajni policajac;

2) Svetlosna signalizacija;

3) Saobraćajni znaci;

4) Saobraćajna pravila. 

6 reagovanja na “Pravi test za sve vozače – ko ima prvenstvo prolaza na ovoj raskrsnici?”

  1. Naravno da će prvo ići auto pa onda zatim autobus. Na semaforu je zeleno svijetlo, i bez obzira što se autobus nalazi na cesti s prednošću prolaska crveni auto zadržava smijer te on ide prvi. Druga stvar da semafor ne radi , e tu bi autobus onda prvi išao .

  2. Dragi svi, kao neko ko je odredjeni perid svog obrazovanja posvetio analizom saobracajnih tokova, upravljanjem i regulisanjem saobracaja, moram da kazem da je ova saobracajna situacija nebulozna i nejasna, da ne kazem nemoguca. Uloga saobracanje signalizacije (bilo horizontalne, vertikalne ili pak svetlosne) jeste, da ucesnicima u saobracaju olaksa kretanje kroz mrezu puteva i ulica ili u ovom slucaju prolazak kroz raskrnicu. Dakle, situacija u kojoj jedno pravilo vazi dok semafor radi, a drugo kada semafor ne radi, ne samo da je van struke, nego je i van pameti. Ovaj primer „moze“ da bude tacan jedino u slucaju da autobus dolazi iz pravca prioritetnog toka, ali i u tom slucaju, autobus bi na semaforu trebao da ima poseban „svoj“ interval zelenog koji bi radio u sprezi sa drugim nekonfliktim tokovima, odnosno, zeleno svetlo autobusu i automobiliu se nece paliti u isto vreme.