Tokom godina se u vašem domu nakupilo previše stvari koje ne koristite, a samo vam bespotrebno zauzimaju prostor?
Foto: Unsplash
Bilo da se radi o odeći, knjigama, elektronici ili drugim predmetima, višak stvari može stvoriti utisak zagušenosti i nereda i mnogima predstavlja opterećenje. Međutim, postoje koraci koje možete preduzeti kako biste se lako i postepeno rešili tih viškova i organizovali svoj prostor na efikasan način.
U ovom članku ćemo vam pružiti nekoliko saveta kako biste se rešili viška stvari i stvorili prostor koji će biti funkcionalan i prijatan za boravak!
Prvi korak ka rešavanju viška stvari je pravljenje detaljnog inventara svih predmeta koje posedujete.
Ova aktivnost će vam pomoći da jasnije sagledate količinu stvari koje imate i identifikujete one koje više ne koristite ili vam bespotrebno zauzimaju prostor. Podelite svoje stvari na kategorije poput odeće, knjiga, elektronike i druge predmete kako biste uvid u svoju imovinu.
Ne morate pobacati predmete koji više nisu u upotrebi već dok pravite invertar razmislite o tome šta od odeće i knjiga možete prodati ili pokloniti.
Korisno je znati da svi stari elektronski uređaji, poput neispravnih telefona, takođe mogu biti prodati kako biste napravili prostor u svom domu i rešili se sitnica koje ga bespotrebno zauzimaju.
Kada je u pitanju otkup telefona Beograd je pun servisa koji otkupljuju neispravne, te možete zaraditi nešto novca od tih predmeta i istovremeno osloboditi prostor. Cena koju možete očekivati uglavnom zavisi od stanja u kom se uređaj nalazi, odnosno da li je i u kojoj meri pokvaren, kao i trenutne potražnje za određenim modelom.
Nakon što napravite inventar svojih stvari, važno je postaviti ciljeve kako biste se efikasno rešili viška predmeta i organizovali svoj prostor. Postavljanje ciljeva vam pomaže da se fokusirate i održite motivaciju tokom procesa.
Prvo, definišite šta želite postići.
Da li želite da se oslobodite određenog procenta stvari ili da organizujete prostor na određeni način?
Možda želite da stvorite prostor za određenu aktivnost ili da poboljšate funkcionalnost prostora uopšte. Jasan cilj će vam pomoći da usmerite svoje napore i donesete odluke o tome koje stvari zadržati, a koje otpustiti.
Zatim, postavite vremenski okvir za postizanje tih ciljeva. Odredite realističan raspored i podelite proces na manje, ostvarive korake. Na primer, možete odrediti da svake nedelje izdvojite nekoliko sati za pregledanje i organizovanje određene kategorije stvari. Poštovanje sopstvenog rasporeda će vam pomoći da kontinuirano napredujete ka ciljevima i izbegnete osećaj preopterećenosti.
Konačno, nagradite sebe kada postignete svoje ciljeve. To može biti nešto jednostavno poput opuštajuće večere ili vremena za sebe. Nagrade će vam pružiti dodatnu motivaciju i osećaj zadovoljstva dok nastavljate sa procesom organizacije i oslobađanja prostora.
Foto: Unsplash
Jednostavan, ali efikasan metod koji vam može pomoći u procesu rešavanja viška stvari je primena pravila "tri kutije". Ova tehnika vam omogućava da jasno razvrstate predmete koje pregledate.
Postavite tri kutije ili vreće i nazovite ih "Zadržati", "Donirati/Prodati" i "Baciti". Kada pregledate svoje stvari, svaku stavite u odgovarajuću kutiju prema tome da li želite zadržati, donirati/prodati ili baciti taj predmet. Budite iskreni prema sebi i postavite si pitanja kao što su:
"Da li sam koristio ovu stvar u poslednjih godinu dana?" ili "Da li će mi ova stvar zaista biti potrebna u budućnosti?".
Ako je odgovor negativan, stavite predmet u kutiju za doniranje/prodaju ili bacanje. Ne dozvolite da budete robovi tehnologije i rešite se svih starih uređaja, poput telefona i laptopova, za koje ste možda čak i sentimentalno vezali.
Nakon što završite sa pregledom svih predmeta, donirajte ili prodajte stvari iz kutije namenjene tome, a predmete koji su oštećeni ili neupotrebljivi bacite. Ova tehnika vam omogućava da brzo i efikasno odlučite o svakom predmetu i oslobodite se viška stvari, čime stvarate prostor i organizovanost u svom domu.
Kako biste sprečili da se višak stvari ponovo nakuplja, važno je razmotriti promenu potrošačkih navika.
Ova promena u načinu razmišljanja o kupovini može vam pomoći da smanjite bespotrebnu akumulaciju predmeta i održavate organizovan prostor.
Pre nego što kupite nešto novo, postavite sebi pitanje da li vam taj predmet zaista treba. Razmotrite njegovu praktičnu vrednost i koliko će vam doneti koristi u svakodnevnom životu. Često se dešava da impulsivna kupovina rezultira stvarima koje se kasnije ne koriste ili samo zauzimaju prostor, a povremeno čine i da se osećate loše u sopstvenoj kući.
Takođe, razmislite o kvalitetu umesto kvantiteta. Umesto da kupujete jeftine predmete koji brzo propadaju, investirajte u visokokvalitetne proizvode koji će trajati duže i pružiti dugoročnu vrednost.
Dodatno, razmislite o održivim opcijama kao što su kupovina polovnih stvari ili deljenje predmeta koji se ne upotrebljavaju svakodnevno sa drugima. Ovo može biti korisno za smanjenje potrošnje i iskorišćenje resursa koji već postoje, što će doneti benefite i životnoj sredini.
Promena navika potrošnje zahteva svesnost i samokontrolu, ali dugoročno će vam pomoći da održavate organizovan prostor bez nakupljanja nepotrebnih stvari!
Ukoliko primenite naše savete vaš životni prostor zagarantovano će postati uredan i čist, ali i ostati takav uz nove naučene tehnike sređivanja!